۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

شهید سید محمدرضا دستواره


شهید «سید محمدرضا دستواره» اول بهمن 1338 در خانواده‌ای مذهبی در جنوب شهر تهران به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۷ زمانی که سال آخر دبیرستان درس می‌خواند، فعالانه در تظاهرات و اعتراضات عمومی علیه طاغوت هم شرکت می‌کرد. شهید دستواره به واسطه حضور فعال و مستمری که در صحنه‌های مختلف داشت، توسط عوامل رژیم پهلوی، شناسایی و در روز ۱۴ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران دستگیر و روانه زندان شد.
ادامه مطلب...
۱۱:۰۰ ، ۹۸/۰۵/۱۸ ۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
گل نرگس

شهید نسرین افضل

 

 

نسرین افضل در سال 1338 در خانواده مذهبی در استان فارس پا به عرصه وجود نهاد و روزها و سال‌های کودکی را به عطر رأفت و عطوفت مادری نیک‌روش و به همت و اهتمام پدری مخلص و متدین با شریفی گذراند. 

ادامه مطلب...
۱۱:۰۰ ، ۹۸/۰۵/۱۷ ۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
گل نرگس

شهید خسرو رسولی


شهید رسولی پس از آنکه برادر یکی از فرماندهان پژاک را به هلاکت رساند بارها به مرگ تهدید شد. وی در دهم تیرماه ۶۲ در شهر زیبای مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی متولد گردید.فرزند بزرگ خانواده بود و همیشه در کنار پدر به کارگری مشغول بود. او تحصیلاتش را در مقطع دیپلم علوم انسانی به پایان رساند و در دانشگاه مراغه ادامه تحصیل داد ولی به علت مشکلات مالی از ادامه تحصیل بازماند. 

ادامه مطلب...
۱۱:۰۰ ، ۹۸/۰۵/۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گل نرگس

چادر تنها جرم برای گرفتن جانش بود...


شهید سمنبر عالیپور در سال 1336 در دهستان سرمستان به دنیا آمد. و تا شش سالگی در روستا بسر برده بودند. اما به علت ظلم و ستمی که از طرف کدخدای محل به این خانواده میشود ناچار به دیر عزیمت می کنند و در هفت در دیر به مدرسه میرود و اخلاقی بسیار خوب داشت و درس خوان بود


ادامه مطلب...
۱۳:۳۰ ، ۹۸/۰۵/۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گل نرگس

شهید غلامعلی تولی


خاطرنشان می شود شهید غلامعلی تولی در سال 1347 در روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش چشم به جهان گشوده و در سن 45 سالگی در دفاع از حرم مطهر عقیلهی بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به درجه رفیع شهادت نایل گردید.


ادامه مطلب...
۱۲:۰۰ ، ۹۸/۰۵/۱۴ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گل نرگس

شهید علی اصغر موفق


شهید علی اصغرموفق


وی در شهرستان بافق استان یزد سال 1344 دیده به جهان گشود.

در سن 19 سالگی زمانی که رشته‌مکانیک‌دانشگاه‌ پذیرفته ‌شده ‌بود عازم جبهه میشود و در عملیات بدر در ‌‌‌اسفند‌ سال 1363شرق دجله به شهادت می‌رسد.

ادامه مطلب...
۱۵:۰۰ ، ۹۸/۰۵/۱۲ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
گل نرگس